Három pályázattal vagyunk a European Excellence Award döntőjében!
Három pályázattal jutott döntőbe a Noguchi az European Excellence Awardon, így ők is a végső esélyesek között várhatják a decemberi díjátadót. Két kategóriában is finalista a magyar népbetegséget mesterséges intelligenciával szemléltető kampány, és továbbjutott a metánmentes jövőről szóló edukációs projekt is. A kampányok az alábbi kategóriában jutottak tovább:
- Így látja a magyar népbetegséget a mesterséges intelligencia (Egis): AI & ChatGPT, valamint Hungary, Romania, Bulgaria kategóriák
- Metánmentes jövő (Upfield): Food & Beverage kategória
A kampányok leírása: Így látja a magyar népbetegséget a mesterséges intelligencia (Egis)Az aranyér népbetegség hazánkban, mégis sokan a helyes kezelés helyett tabuként kezelik és felesleges, nyakatekert megoldásokat választanak, amik megnehezítik a gyógyulást. Az “Aranyér hónap” alkalmából a helyes kezelés fontosságára hívtuk fel a figyelmet a MI segítségével: híres művészek (pl. Van Gogh és Picasso) ikonikus festményeit újraalkottuk: így mutattuk meg, hogy mit észlelhet a betegség következményeiből a külvilág, majd széleskörű edukációt indítottunk a sajtóban és a social mediában. Metánmentes jövő (Upfield)Kevesen tudják, de a szén-dioxid mellett a metán is nagymértékben hozzájárul a globális felmelegedéshez. Az emberi eredetű metánkibocsátás egyik legfőbb forrása a mezőgazdaság, ezen belül pedig a szarvasmarhatartás és a tejipar. A hétköznapi étkezési szokásaink átalakításával azonban csökkenthetjük környezeti lábnyomunkat: ezt mutattuk be a Rama kampányában egy lufit fújó szarvasmarha installációval, amely szemléltette, hogy átlagosan mennyi metánt termelnek ezek az állatok az emésztésük során.