Nem minden fénylik, ami arany
5000 látogató, 500 rajzoló robot, 99 online megjelenés, 10 televíziós riport és interjú, 7 rádió riport, 7 print megjelenés, 6 MTI riport és 2 rekord volt az Ericsson Roboskicc Challenge mérlege, amit csak a Facebookon több mint 100 ezren követtek. Ezek a számok és a sok közös élmény végül egy arany Prizma díjat is hozott nekünk.Az Ericsson Magyarország hazánk egyik legnagyobb informatikai foglalkoztatója. A vállalat különös hangsúlyt fektet az iparágat érintő munkaerőhiány enyhítésére. A legújabb kutatások szerint a gyerekeknél már az általános iskola negyedik-ötödik osztályában eldől, hogy mennyire fognak érdeklődni a mérnöki szakmák iránt, ezért tartottuk fontosnak, hogy az eseményközpontú employer branding kampányunkban a középiskolások és egyetemisták mellett ezt a korosztályt is megcélozzuk.2015-ben arra tettünk kísérletet, hogy az este és az azt megelőző kommunikáció elsősorban a vállalatról és a vállalat innovatív, vonzó közegéről szóljon. Ehhez a Szertár Blog zseniális csapatának segítségét is igénybe vettük. A kampány középpontjába egy olyan eseményt terveztünk meg, ami egyszerre képes tömegesen megmozdítani az általános és középiskolás gyerekeket (és szüleiket), és az egyetemi csapatokat is úgy, hogy közben érdekes fénykép és kamera téma is lehet. Fontos kitétel volt még, hogy a kommunikáció ne csak egy estére fókuszáljon, hanem egy hosszabb előkészítő szakasszal rendelkezzen.Ez volt az Ericsson Roboskicc Challenge 2015, amiben azt tűztük ki célul, hogy létrehozzuk a legnagyobb, egyben a legtöbb „robot” által készített festményt. Az általános kategóriában bármilyen szerkezetet lehetett nevezni, amelyik képes mozogni, elsősorban újrahasznosított anyagokból készült és alkalmas a rajzolásra. Az egyetemistáknak szóló kategóriában olyan megoldásokat vártunk, melyek híven bemutatják, hogy mi mindenre képes a képzelőerő és a szaktudás.Szeptemberben minden hétvégén más magyar nagyvárosba látogattunk el közös Roboskicc építő foglalkozásokra. A Kutatók Éjszakájára pedig mindenkit meghívtunk és megkértünk, hogy hozza el, illetve alkossa meg saját különleges robotját, hogy együtt döntsük meg a legnagyobb robotok által rajzolt kép rekordját.A programot megelőzően összesen 94 organikus programajánló megjelenést értünk el, többek között a TV2 Mokkában, a Class FM-en, a Petőfi Rádióban és a Duna TV-ben.A szeptemberi kampányban közösségi és sajtókommunikációs aktivitásokon keresztül toboroztunk robotkészítőket. A 2015-ös Kutatók Éjszakáján az 5 órás Roboskicc Challenge rendezvényre több mint 5000 látogató érkezett, a 22:00 órára időzített rekorddöntésen pedig - az este több időpontjához hasonlóan - teltházat értünk el. Az egy hónapos pályázatot követő központi eseményre összesen 500 rajzoló robotot hoztak el készítőik. A helyszínről jelentkezett be a TV2, az M1 és az RTL Klub Híradója is. Az estét élőben közvetítettük a YouTube-on is.A vállalat számára kiemelten fontos egyetemekről végül 17 csapat hozta el a különleges rajzoló robotját. Emellett saját szerkezetet készített az Index és a Tilosrádió is.A rekordról utólag közel 40 megjelenés született az országos médiában.