Minden harmadik álláskereső már mobilról nézi a hirdetéseket
Az elmúlt két évben jelentősen emelkedett az álláskereséshez okostelefont használók aránya. A legnagyobb magyar állásportált jelenleg a látogatók 34 százaléka böngészi így, ez több mint 20 százalékos növekedést jelent 2014-hez képest. A komolyabb oldalak már mind rendelkeznek mobilra optimalizált tartalommal, de ha a böngészésen túl jelentkezni is szeretnének a munkavállalók, akkor a dedikált alkalmazás használata a legpraktikusabb megoldás.A Profession álláskereső mobilalkalmazását eddig több mint 60 ezer felhasználó töltötte le. Többségük a gyorsasság miatt: fontosnak tartják, hogy az elsők között értesüljenek egy megpályázható pozícióról. Az okostelefon internetböngészőjét használó álláskeresőkkel szemben itt kifejezetten jellemző, hogy nem csak informálódnak, hanem az alkalmazásban is jelentkeznek.A felhasználók 77 százaléka Google Play-ről, 23 százalékuk pedig az iTunes oldalról töltötte le az alkalmazást, amelyben az összes – közel 10 ezer – aktuális állásajánlat megpályázható. A hirdetések kulcsszó, munkaterület, pozíció vagy helység alapján is szűkíthetőek, a jelentkezéshez pedig több dokumentum is feltölthető, akár felhőből hivatkozva is.