Az emberi oldal
Noguchi x Profession.hu
A Profession.hu az ország leglátogatottabb állásportálja; küldetése összekötni a munkakeresőket a munkaadókkal, miközben kiemelt figyelmet fordít a támogatásra szoruló csoportokra. Ezért indítottuk el Az emberi oldal projektet, amivel minden évben a munkaerőpiacon hátrányos helyzetben lévőket segítjük. Elsőként a koronavírus okozta válságban állásukat vesztett munkavállalók, majd a megváltozott munkaképességű álláskeresőket, végül a szülési szabadságról újra munkába álló kisgyermekesek munkaerőpiaci integrációját támogattuk.
A projekttel valódi, kézzelfogható segítséget nyújtottunk, a Profession.hu szakterületén, valóban rászoruló csoportoknak.
Tavasz: megnyerni a munkáltatókat az ügynek
Szerintünk egy CSR-kampány akkor sikeres, ha:
X valóban segít,
X önazonos és hiteles,
X a megbízó területéhez kötődik,
X jól látható,
X felismerhető,
X hatást gyakorol az emberekre.
KÖZVÉLEMÉNY
A kampány sikerének kulcsa, ha a lehető legtöbben megértik, hogy a megváltozott munkaképességű emberekkel kapcsolatos sztereotípiák lebontása és sikeres munkaerőpiaci integrációjuk mindenki számára előnyös.
Megváltozott munkaképességű embert alkalmazni nem jótékonykodás. A munkaerőpiacon körültekintve számos olyan példát találunk, ahol a cégek egyértelmű sikerként számolnak be a programjukról. Értékes, a munkájuk iránt elkötelezett kollégákat találtak.
Az általános bejelentés után a kampány első szakaszában sajtókommunikációban, hírlevelekben, white paperben és az ügyfélszolgálaton keresztül a munkáltatókhoz szóltunk, bemutatva nekik
X a kutatással is alátámasztott pozitív hazai példákat,
X a lehetséges szakmai partnereket,
X az adózásban kihasználható előnyöket,
X a céges kultúrára tett kimutatható hatásokat,
X a külső megítélés mérhető javulását.
A portálon keresztül jelképes áron, 1 forintért adhatnak fel álláshirdetéseket a cégek olyan pozíciókra, amelyekre MMK munkavállalót keresnek.
NYÁR: inspirálni a megváltozott munkaképességű munkavállaókat
A hazai munkaerőpiacnak szüksége van rád! Lépésről-lépésre vezetünk keresztül a munkaerőpiacra való belépés útján.
A második szakaszban a fogyatékos emberek sajtón és közösségi médián keresztüli informálására és változatos módokon való segítésére koncentráltunk.
Az aktivitásban partnerünk, a KézenFogva Alapítvány nem csak szakértőként, de gyakorlati tanácsadóként is segítette a munkakeresőket.
A pozitív példák mellett a kutatásaink azon részére koncentráltunk, ahol alapvetően jó tapasztalatokról, támogató környezetről számoltak be az érintett munkavállalók, ezzel is motiválva a bizonytalan társaikat.
ŐSZ: a közvélemény szemléletformálása
Akik dolgoztak már megváltozott munkaképességű emberrel, döntő többségében pozitív élményekről számoltak be.
A harmadik szakaszban üzeneteinkkel két sztereotípia lebontásán dolgoztunk:
X a magyarok nem alapvetően nem kirekesztőek
X egy mmk-s kolléga nem jelent hátrányt a munkavégzés során
A kiterjedt lifestye és bulvársajtó kommunikáció mellett arra fókuszáltunk, hogy a legszínesebb módon és optimistán hívjuk fel a figyelmet a pozitív hazai példákra és személye és személyes történetekre.
Eredmények
+25%
negyedével nőtt a megváltozott munkaképességű embereknek szóló hirdetések száma
33
a kézenfogva alapítvány ennyi cégnél indított érzékenyítő programot a kampány hatására
87 db
cikk számolt be a kampányról és annak legfontosabb üzeneteiről
210 db
releváns munkavállalói elhelyezés
6.000+
érintett látogatott el az emberioldal.hu-ra
700.000+
nézettség a kampány videóján
Az emberi oldal a megváltozott munkaképességű emberekért
2022-re a legtöbb iparágat szorongató munkaerőhiány alakult ki.
Eközben a közel félmillió fogyatékos magyar ember körében csupán 27,5% volt a foglalkoztatottsági arány.
A kettős probléma sok esetben megoldása is lehet egymásnak, de egy tévhitekkel, előítéletekkel és tabukkal nehezített területen kellett érzékeny és hiteles megoldást találnunk, három szakaszban, három különböző célcsoportnak kommunikálva:
A kampányunkat minden évben egy átfogó, országosan reprezentatív kutatásra; a Profession.hu szakértőinek tudására; és egy, a területén kiemelkedőnek számító alapítvány támogatására építettük. Középpontban mindig az azemberioldal.hu honlappal, amelyen nem csak a munkavállalók, hanem a munkáltatók számára is összegyűjtöttük a legfontosabb munkaerőpiaci, jogi és szociális információkat.
MUNKÁLTATÓK
A legfontosabb célunknak azt tűztük ki, hogy felhívjuk a munkáltatók figyelmét erre a potenciális munkavállalói csoportra.
Nem a jótékonykodást, hanem a kézzel fogható előnyöket állítva a kommunikációnk központjába.
ÉRINTETT MUNKAVÁLLALÓK
A megváltozott munkaképességű embereket közvetlenül és közvetve is el szerettük volna érni a kifejezetten rájuk szabott üzeneteinkkel.
Elsőként felépítve az önbizalmukat, majd lépésről-lépésre támogatva őket a munkaerőpiaci integrációban.