Meki 35

Noguchi x McDonald’s

1988-ban nyílt meg az első hazai McDonald’s étterem. A szocialista országban ez nem csak egy cég érkezését, hanem magát a Nyugatot, a szabadságot jelentette.

A következő évtizedekben szinte minden nagyobb városba megérkezett a márka. Ezek a helyszínek sokaknak egy emlékezetes szülinapi zsúrt, két bulihelyszín közötti megállót, egy szokatlan randi- vagy akár eljegyzési helyszínt; ezreknek az első munkanapot, az első fizetést, az első előléptetést, egy támogató csapatot és az összetartozás emlékét jelentik. Annyira megszerettük őket, hogy becenevet is kaptak: Meki.

Ám az évek alatt megváltozott a viszonyunk a McDonald’s-szal, a közvetlenségből és optimizmusból egy kicsit megszürkült, praktikus kapcsolat maradt.

Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy a Meki 35. szülinapját a régi közös emlékek összegyűjtésével és újak teremtésével ünnepeljük meg.

Mit szeret(t)ünk a Mekiben? Ünnepeljük meg!

A 35 éves évforduló alkalmából megvizsgáltuk, mik azok a közös emlékek, amelyek a Mekihez kötik az embereket.

Közvetlen, hétköznapi, emberközeli élményeket találtunk. Integrált kampányunkban ezeket ünnepeltük, miközben újakat is teremtettünk.

Az évforduló alkalmából az első, ikonikus éttermet nem a megszokott módon, hanem különleges minőségű anyagok felhasználásával újítottuk fel.

A meglepően nagyvonalú kialakítással nem csak a hazai, de a nemzetközi építészeti média figyelmét is felkeltettük.

Nem szerettük volna, hogy felújítás első napjain érkező vendégek csalódjanak a zárt ajtókat látva, ezért az első héten riksákat állítottunk szolgálatba. A Big Mac-re vágyók dönthettek, hogy a legközelebbi, a legszebb, vagy a legcsodásabb útvonalon elérhető Mekibe szállítsák át őket ingyen.

Közösségi film a közös emlékekről

Úgy éreztük, eljött az idő, hogy feldolgozzuk a magyarok Mekivel közös történetét is egy „közösségi filmben”. Ezért megkértük a mindenkori vendégeinket és dolgozóinkat, hogy küldjék el nekünk a legszebb emlékeiket, amik a márkához kötik őket.

A beérkező fotókból és videókból a világhírű magyar filmrendező, Pálfi György és csapata készített montázsfilmet, arra a zenére, amit kifejezetten az alkalomra írt az ország egyik legnépszerűbb, egyben legpozitívabb zenekara, a Margaret Island.

Fine dining Mekis alapanyagokból

A hivatalos megnyitó előtt VIP eseményeket szerveztünk, melyek alkalmából Magyarország legnépszerűbb Michelin-csillagos séfjét, Rácz Jenőt nyertük meg, hogy az étteremlánc alapanyagaiból fine dining menüsort állítson össze és a helyszínen készítse el a vendégeinknek.

A legfontosabb partnerek, stakeholderek és a sajtó képviselői mellett külön rendezvényt kaptak a Meki kiemelt munkatársai, illetve szerencsés vendégek is. Utóbbiak közül a leggyorsabbak a McDonald’s alkalmazáson belül válthatták be a hűségpontjaikat a különleges élményre.

Zárás extrákkal

2023-ban több nagyobb esemény köré rendeztük integrált eszközeinket, gyakran szegmentáltan szólítva meg változatos célközönségünket.

Sorban állás? Utcai fesztivál!

A megnyitó napjára szervezett eseménysorozattal és akciókkal elértük, hogy többen álljanak sorba az étterem előtt, mint 1988-ban, amikor még az egyetlen állami televízióban is minden a McDonald’s-ról szólt.

Az évforduló zárásaként pedig a McDonald’s saját belsős eseményén vetítettük le először a „Meki 35 közösségi filmet”, mielőtt átadtuk az 1988 óta a vállalatnál dolgozó kollégáknak készített különleges emlékérméket.

Eredmények

27.000.000+


elérés

120+


médiamegjelenés

900.000


organikus videómegtekintés

600.000+


interakció az influencer tartalmakon

850.000+


interakció a közösségi médiában

#1


A hónap legtrendibb gasztro tartalma a magyar TikTokon